40 jaar Vlinderstichting

In vlindervlucht door Nederland

Dit jaar bestaat De Vlinderstichting veertig jaar. We beschermen dus al veertig jaar de vlinders (en ook libellen) in ons land. Dat brengen we landelijk onder de aandacht: ‘In vlindervlucht door Nederland!’.

Van januari tot en met december gaan we alle twaalf provincies af. Iedere maand één provincie, waarmee we een vlinderslinger door het land maken. Per provincie kunt u deelnemen aan een activiteit of lezing en brengen we een project onder de aandacht dat bijdraagt aan de bescherming. Door dit te koppelen aan vlinders en libellen uit die provincies (algemene én ernstig bedreigde), kunnen we als natuurorganisatie uitleg geven over het belang van natuurherstel en monitoring (tellen) van zowel vlinders als libellen. Komende activiteiten:

Alle activiteiten (per maand en provincie) of één van alle andere festiviteiten die wij organiseren ter ere van ons 40-jarig jubileum vind je hieronder onder het kopje 'Activiteiten'. Kijk bijvoorbeeld eens bij de nieuwe wandelgids of onze digitale vlinderkalender.

40 jaar Vlinderstichting

De jubileumactiviteiten worden mede mogelijk gemaakt door een subsidie van het Jaap Zeelen Fonds en het Meester Prikkebeen Fonds, twee fondsen op naam van het Prins Bernhard Cultuurfonds.