Tentoonstellingen

De Vlinderstichting organiseert met enige regelmaat tentoonstellingen. Wanneer er de komende tijd tentoonstellingen zijn, kunt u zien in de agenda.

Wilt u een tentoonstelling organiseren?

Onderstaande tentoonstellingen van De Vlinderstichting zijn ondergebracht bij ExpositieRent. Informatie over verhuur en beschikbare perioden is te verkrijgen bij ExpositieRent, tel. 0481 420164, of via . Of kijk op de website van ExpositieRent.

• Herstel dagvlinders, gaat in op achtergronden van de achteruitgang van de dagvlinders en de mogelijkheden die er zijn voor herstel. Aan de hand van een viertal voorbeelden wordt informatie gegeven over het leven van vlinders en de eisen die ze aan hun omgeving stellen.
    Huurprijs: € 250,- per drie maanden excl. transport. (Kortere of langere huurperiode in overleg.)

• Vlinders in de duinen is een fraai vormgegeven tentoonstelling over het Nederlandse duingebied en de vlinders die daar voorkomen. Met informatie over de biologie van vlinders, ecologische aspecten, leefgebieden, de achteruitgang van vlinders en de mogelijkheden voor behoud, herstel en ontwikkeling.
    Huurprijs: 3.000 euro per drie maanden incl. transport en opbouw. (Kortere of langere huurperiode in overleg.)

• Vlinders in het veenweidegebied behandelt vlindersoorten die kenmerkend zijn voor het veenweidegebied.

• Tuinieren met planten en dieren. Deze tentoonstelling stimuleert mensen om hun tuin op een natuurvriendelijke manier in te richten en te onderhouden. Op eenvoudige wijze kunnen mensen in hun tuin veel doen voor de planten en dieren die in de omgeving leven. Bijvoorbeeld door planten te kiezen die er niet alleen mooi uitzien, maar ook veel nectar hebben voor insecten, of bessen voor vogels. Er zijn tal van mogelijkheden om iets te doen voor planten en dieren in de tuin. De tentoonstelling zet deze op een rijtje.
    Huurprijs: 450 euro excl. transport. (Kortere of langere huurperiode in overleg.)

Laatste wijziging: 12 augustus 2013
Geraniumblauwtje.
Rups van de satijnvlinder.
Smaragdlibel.