Gouden vlinder voor Anton Baaijens

zaterdag 1 maart 2014

Anton Baaijens uit Groot-Abeele heeft zaterdag de Gouden Vlinder 2014 van De Vlinderstichting gekregen. Baaijens krijgt de onderscheiding voor zijn jarenlange inzet bij het in kaart brengen van de Zeeuwse dagvlinders.

Anton Baaijens was 1993 een van de oprichters van de Vlinderwerkgroep Midden-Zeeland (tegenwoordig Vlinder- en Libellenwerkgroep Zeeland). In dat jaar is hij begonnen met het in kaart brengen van de Zeeuwse dagvlinders.

Database

Alle waarnemingsgegevens heeft Baaijens mede verzameld en verwerkt. Na tien jaar onderzoek heeft dat, volgens De Vlinderstichting, geleid tot een goed gevulde database van waarnemingen.

Anton Baaijens kreeg de onderscheiding in Wageningen tijdens de jaarlijkse Landelijke Dag van De Vlinderstichting. De onderscheiding is bedoeld om mensen of organisaties in het zonnetje te zetten die zich sterk maken voor de bescherming van vlinders in Nederland.

AntonBaaijens GoudenVlinder LandelijkeDag