Landelijke dag 2010: Vlinders en libellen in beeld

dinsdag 20 oktober 2009

2009 was een bijzonder vlinderjaar. Maar wat zegt dat nu over de vlinderstand in het algemeen? En hoe gaat het met de libellen en de nachtvlinders?
Als u hier meer over wilt horen, als u zin hebt in interessante lezingen met mooie foto’s en een vleugje humor, of als u gewoon zin hebt om andere natuurliefhebbers te ontmoeten bent u van harte welkom op de Landelijke Vlinderdag van De Vlinderstichting, 6 maart 2010. Het definitieve programma is eind dit jaar te vinden op www.vlinderstichting.nl. Een voorlopige greep uit de lezingen: een film van Rob de Jong met medewerking van Hans Dorresteijn; 2009 in beeld (wat zegt een goed jaar over de vlinderstand), twintig jaar vlindermonitoring (harde cijfers hoe het met de vlinders gaat), een film met bijzondere beelden uit Frankrijk van Brigitte van Limburg Stirum en Pieter Kan, buitenland in beeld (over hoe De Vlinderstichting ook werkt aan de bescherming van buitenlandse vlinders), een film over libellen van Annette van Berkel en interessante verhalen over dagvlinders, nachtvlinders en libellen. Natuurlijk zijn er ook weer allerlei kraampjes, met informatie, boeken en kunst.

Bekijk het volledige programma

Zaterdag 6 maart 10-16 uur
De Junushoff, Plantsoen 3, Wageningen
Toegang: € 8,- inclusief koffie en thee.
Lunch: € 7,-; lunch uiterlijk 26 februari 2009 opgeven.
Aanmelden: gebruik de bon in het novembernummer van Vlinders of maak het verschuldigde bedrag over op rekeningnr. 212488074 t.n.v. De Vlinderstichting te Wageningen onder vermelding van het aantal personen met/zonder lunch standaard/vegetarisch.