BovensteBesteBermbeheerder

Kies de BovensteBeste Bermbeheerder 2024

De Vlinderstichting en Stichting Groenkeur organiseren voor de derde keer de verkiezing van de BovensteBeste Bermbeheerder. Uit de kandidaten die tussen 15 april en 15 mei door het publiek worden genomineerd, zal de jury de vijfmeest aansprekende selecteren. Deze kandidaten voeren campagne op www.vlinderstichting/bermbeheerder en via hun eigen communicatie-kanalen. Van 1 tot 21 juni kan iedereen zijn stem uitbrengen op zijn favoriet.

Bermbeheerders in het zonnetje

Steeds meer gemeenten, provincies en waterschappen hebben gelukkig bloemrijke bermen. Ook sommige particuliere bermbeheerders zijn bloemrijk bezig. De Vlinderstichting wil graag bermbeheerders in het zonnetje zetten die zich met succes inzetten voor ecologisch bermbeheer. Daarom wordt elke twee jaar de Bovenstebeste Bermbeheerder gekozen.

Wie wordt de opvolger van Jaap Mekel?

In 2020 ging de titel naar de gemeente Gouda met stadsecoloog André van Kleinwee en in 2022 was Jaap Mekel van Mekelogisch Beheer de winnaar. Wie wordt dit jaar BovensteBeste Bermbeheerder?

Tijdpad

• Van 15 april tot 15 mei kan iedereen kandidaten voordragen.
  • Een deskundige jury, bestaande uit Dick Oosthoek (Stichting Groenkeur), Jaap Mekel (winnaar 2022), Margriet Rouhof (Tennet) en Anthonie Stip (De Vlinderstichting), selecteert de vijf aansprekendste kandidaten. Vanaf 1 juni krijgen deze de gelegenheid zich te profileren op de website van De Vlinderstichting en campagne te voeren.
  • Van 1 tot 21 juni kun je je stem uitbrengen op je favoriet op deze website. Daarna weten we wie de BovensteBeste Bermbeheerder 2024 is!