Bijzondere estafette afgerond

maandag 20 augustus 2012

Beleef de Nacht! Dat was wat de Stichting Natuurkampeerterreinen in gedachten hadden toen ze het jaarthema 2012 kozen. Sterren, uilen, stilte, duister en natuurlijk ook vlinders bieden verrassende mogelijkheden. Samen met de Vlinderstichting en Natuurpresentaties werd een 'Nachtvlinderestafette' opgezet. Langs zestien verschillende natuurcampings, begeleid door nachtvlinderkenner Kees Boele.

Van Wad tot Belgische grens, honderden kilometers kriskras door ons land. Elke middag weer een nieuwe camping, tentje opbouwen of geleende caravan inrichten. De beamer opgesteld in een ondergrondse fietsenkelder of een professionele zaal, het nachtvlinderlaken gepoot in bos of veld. Meer dan zeshonderd bezoekers kozen voor één of zelfs meerdere locaties. En altijd weer verbaasde blikken als blijkt dat 'grauwe motten' niet bestaan. Juweeltjes die als verstild uit het nachtelijk duister te voorschijn komen, even zitten en soms weer vertrekken. Maar ook vlinders die bereid zijn om steeds maar weer geduldig te poseren op een vingertop of grasspriet.

Lees het complete verslag op de website van Kees Boele

BruineGranietuil KeesBoele nachtvlinderbelevenis natuurpresentatie