24 april 2017

Biodiversiteit op groene daken

Het nut en belang van groene daken is aangetoond; het bespaart energie (isolatie), houdt water langer vast en heeft een hogere biodiversiteit. Helaas weten we over dat laatste veel te weinig. De Vlinderstichting en Vogelbescherming Nederland zijn een laagdrempelig onderzoek gestart om te onderzoeken wat nu daadwerkelijk de bijdrage van groene daken voor natuur is.

De Vlinderstichting en Vogelbescherming Nederland hopen zo meer te ontdekken tot hoe hoog vlinders kunnen komen, en of begroeide daken meer biodiversiteit hebben.

Om deze kennis te verzamelen, vragen wij vragen bezitters van groene daken om dit formulier in te vullen.
U hoeft daarvoor geen natuurdeskundige te zijn! U helpt ons om kennis te verzamelen zodat we onze stedelijke natuur nog beter kunnen beschermen en groene daken ook functioneel te laten worden voor onze nieuwe stadsnatuur.

Vul het formulier in