Groene tafel 'Natuur en sport'

woensdag 6 april 2016

Dikkopjes op het voetbalveld? Parelmoervlinders op de crossbaan? De combinatie sport en natuur is op het eerste gezicht misschien niet direct logisch. Toch zijn sport en natuur heel goed met elkaar te verbinden.

Beide hebben ze een directe invloed op onze gezondheid. Bovendien worden veel sporten beoefend in het landschap. Maatregelen op sportterreinen kunnen vaak eenvoudig bijdragen aan een verhoging van de biodiversiteit. De Vlinderstichting organiseert een groene tafel om natuur en sport beter en logischer met elkaar te verbinden.

Drie bijeenkomsten

In een drietal bijeenkomsten gaan we met allerlei partijen uit de sportwereld en uit de natuurwereld samen een gezamenlijke ambitie ontwikkelen. Wat kan Circuit Park Zandvoort betekenen voor de duinvlinders? Hoe zorgt Staatsbosbeheer ervoor dat recreanten te paard of op de mountainbike iets meekrijgen van de prachtige natuur waar ze gebruik van maken? En wat kan de Atletiekunie betekenen voor de biodiversiteit? Samen komen we tot uitgelezen mogelijkheden voor natuurcombinaties, en wat deze concreet op kunnen leveren voor natuur, sportbeleving en de recreatieve kwaliteit van sportterreinen.

U kunt ook meedoen

De eerste bijeenkomst wordt gehouden op woensdag 20 april aanstaande. Raakt u geïnspireerd door het onderwerp? Maakt u deel uit van een organisatie uit de sportwereld of de natuurwereld en wilt u graag meedenken? Neem dan contact op met Albert Vliegenthart of Gerdien Bos van De Vlinderstichting.

GroeneTafel NatuurEnSport wandelen