Kennisdag Ecologisch Bermbeheer

De eerstvolgende kennisdag vindt plaats op woensdag 17 april bij Natuurlijke Zaken in Uitgeest. Het thema van deze dag is 'Beheervraagstukken'.

De Vlinderstichting organiseert twee keer per jaar een Kennisdag Ecologisch Bermbeheer. Op deze dag lichten we een aspect van ecologisch bermbeheer uit. Sprekers uit het Kleurkeur team en externe sprekers werken samen om een interessante en vooral leerzame dag neer te zetten. Bovendien telt deze bijeenkomst als kennisdeling voor het behoud van je persoonscertificaat Kleurkeur. Voor ecologen die werken met Kleurkeur is deze kennisdag verplicht.

Kennisdag 17 april 2024

Op 17 april vindt de eerste kennisdag van 2024 plaats. We zijn te gast bij Natuurlijke Zaken in Uitgeest.

Het thema van deze kennisdag is 'Beheervraagstukken'. Tijdens het beheer in de openbare ruimte wordt steeds vaker rekening gehouden met ecolgische processen en met biodiversiteit. Soms loop je daarbij tegen lastige situaties aan, zoals de aanwezigheid van exoten. Ook inheemse soorten kunnen soms als overlast worden ervaren. Is dat terecht en hoe ga je daar dan mee om? Dit is een greep uit de onderwerpen die op het programma staan.

Hieronder vindt u het voorlopige programma.

De kosten voor deze middag zijn €40,- per persoon (Inclusief BTW)

Programma

Hieronder vindt u het programma, met een gevarieerd aanbod aan sprekers. Gedurende de dag is er een goedverzorgde catering, met koffie/thee/water, en een borrel aan het eind van de dag. In de pauzes en na afloop is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten, bij te kletsen en te netwerken.

12.30-13.00u: Inloop met koffie/thee

13.00 - 14.05u: Presentaties

Martijn Beets & Jeroen Pennock van Natuurlijke Zaken: Beelden en verhalen van Kleurkeur projecten.
Robert-Jan Prins, De bokkenprins. Natuurbeheer met de Nederlandse Landgeit.

14.05 - 14.35u: Pauze

14.35 - 16.05u: Presentaties

Kars Veling, projectleider bij De Vlinderstichting: Jacobskruiskruid, feiten en fabels.
Willem Stuulen & Dorien Hoogedoorn van Natuurlijke Zaken: aanbesteden, monitoring en bijsturen volgens Kleurkeur.
Lars Rebel van Harkboot.nl over de werking van de Harkboot bij exotenbestrijding in watergangen

16.05 - 17.00u: Gelegenheid bekijken Harkboot onder het genot van een drankje

16.05 -17.00 Borrel

Aanmelden Kennisdag

Helaas is de inschrijving voor deze kennisdag gesloten.

Dit najaar organiseren wij nog een kennisdag. Hou onze nieuwsbrief in de gaten.