Libelle kent geen vlinders

maandag 19 juli 2010

Onlangs stond er in de Libelle een stukje over vlinders. Ook De Vlinderstichting werd daarin genoemd. Helaas bleken er enkele vervelende fouten in voor te komen.

Als Vlinderstichting vinden wij het fijn om in de publiciteit te komen en zo het draagvlak voor ons beschermingswerk te vergroten. Wij willen daar best een handje bij helpen en daarom sturen wij regelmatig artikelen over vlinders en libellen naar tijdschriften. Op deze website staan veel voorbeelden van dat soort artikelen. Natuurlijk leveren wij er dan graag mooie plaatjes bij, want kijken naar vlinders is nog veel leuker dan erover te lezen.

Onlangs had de redactie van Libelle zelf ook wat over vlinders geschreven en ons om foto’s gevraagd. Om het niet te moeilijk te maken, hadden we netjes aangegeven welke vlinders er op de foto stonden. Toch ging het fout: bij geen enkele vlinder stond de juiste naam. Diverse medewerkers en donateurs blijken de Libelle te lezen en ze wezen ons op de 'slordige' bijschriften. Inmiddels heeft een medewerkster van Libelle haar excuses aangeboden. Maar een rectificatie komt er niet. Misschien sturen we het tijdschrift nog wel eens een artikel over libellen. Eens kijken of ze daar meer verstand van hebben!