Mathilde Groenendijk neemt afscheid

dinsdag 25 september 2012

Maandag 24 september was de laatste werkdag van Mathilde Groenendijk bij De Vlinderstichting. Aan het eind van de middag namen de medewerkers afscheid van haar.

Mathilde is 12 en een half jaar bij De Vlinderstichting in dienst geweest en heeft daar enorm veel werk verzet. Zo was ze belast met het meetnet en heeft heel wat tellers in het land bezocht om met hun routes te beschrijven. Ook de administratie van die routes was haar werk en al jaren prima voor elkaar. De grootste verdienste van Mathilde is wel het werk dat ze heeft gedaan aan nachtvlinders. Mede dankzij haar enorme inspanningen staan de nachtvlinders inmiddels op de kaart. Honderden mensen kijken nu naar nachtvlinders en geven de gegevens door. Het paradepaardje is de website Vlindernet, waarop alle Nederlandse dagvlinders en macro nachtvlinders staan. Deze website, die constant in ontwikkeling is wordt erg veel gebruikt en blijkt zeer te worden gewaardeerd.

We wensen Mathilde heel veel succes in haar nieuwe baan en in haar nieuwe woonplaats IJmuiden.

MathildeGroenendijk Vlinderstichting