Nachtdierennacht in Dierenrijk Mierlo

maandag 26 juli 2010

Afgelopen zaterdag vond voor de derde keer deze zomer een Nachtdierennacht plaats. Locatie was dit keer Dierenrijk Mierlo.

Een medewerkster van De Vlinderstichting hield een korte lezing over nachtvlinders. Daarnaast kregen de bezoekers uitleg over de manieren waarop nachtvlinders gelokt kunnen worden. De Vlinderstichting reikte veel posters van nachtvlinders en rupsen uit, zodat men alles thuis nog eens rustig kon nakijken.

Dieren4Yu maakte, net als bij de eerste Nachtdierenavond, een korte impressie van deze gebeurtenis.

De volgende Nachtdierennacht is a.s. zaterdag, 31 juli, in Dierenpark Amersfoort vanaf 18.00 uur.

Samen met de Nederlandse Vereniging voor Dierentuinen organiseert De Vlinderstichting deze zomer een nachtdierennacht in een groot aantal dierentuinen.

Deze nachtdierennachten zijn mede mogelijk gemaakt door een financiƫle bijdrage van het Prins Bernhard Cultuurfonds, de Coalitie voor Biodiversiteit en de Uyttenboogaart-Eliasenstichting.