Tuinvlindertelling op 5, 6 en 7 augustus

donderdag 28 juli 2016

Om erachter te komen hoe het met de vlinders in de tuin gaat, houdt De Vlinderstichting op 5, 6 en 7 augustus de jaarlijkse tuintelling. Dankzij de tellingen krijgt De Vlinderstichting een goed beeld van de natuur in stad en dorp. Lodewijk Hoekstra, ambassadeur van De Vlinderstichting, opent de telling tijdens de beurs Bloem & Tuin in Nuenen.

Iedereen ziet wel eens vlinders in de tuin. Maar waarom zou je ze tellen? Door de vlinders in je tuin te tellen, kun je meten hoe het met de natuur in je omgeving gaat. Die cijfers zijn belangrijk, want dagvlinders reageren snel op het milieu en op klimaatverandering. De Vlinderstichting verzamelt al jarenlang gegevens over vlinders, zodat ze nog beter beschermd kunnen worden.

Kijk welke vlinders je ziet en geef het door

Vlinders tellen is een relaxed klusje; je hoeft echt geen expert te zijn! Kijk een kwartier in je tuin en geef door wat je ziet via www.vlindermee.nl of www.tuintelling.nl. Of download de gratis app ‘Vlindermee’ voor Android of voor iOs. Zowel op de site als in de app zitten handige functies om de vlindersoorten te herkennen.

2016 Herkenningskaart Tuinvlindertelling