Vlinder- en libellenfilms in bioscoop!

maandag 17 mei 2010

Op zondag 23 mei aanstaande worden in het CineMec in Ede, een megabioscoop, unieke Nederlandse films vertoond over vlinders en libellen. Aansluitend is er een vlinder- en libellenexcursie.

De KNNV Vereniging voor Veldbiologie organiseert in Infotainmentcenter CineMec in Ede het eerste Natuurfilmfestival van Nederland waarbij aan elke film een natuurexcursie gekoppeld is. In de periode 23 mei tot en met 13 juni worden vier spectaculaire natuurfilms gedraaid waaronder de films 'Travelling birds' en 'Microcosmos'. De combinatie van film en excursie onder begeleiding van biologen levert een unieke en intense natuurbeleving op die de kijk op natuur zal veranderen.

Vlinders en libellen
Op zondag 23 mei, eerste Pinksterdag en de dag na Wereldbiodiversiteitsdag, gaat het Natuurfilmfestival om 14:00 uur van start met drie korte films over het (intieme) leven van vlinders, waterjuffers en libellen. De films zijn gemaakt door Annette van Berkel van De Vlinderstichting. Alle aspecten van hun levenswijze en boeiende gedrag komen aan de orde, waaronder de gedaanteverwisseling van rups tot vlinder en het uit het water sluipen van de libellenlarven waarna ze zich transformeren tot libellen. Deze films zijn niet eerder in de bioscoop getoond. Aansluitend aan de films kunnen de bezoekers deelnemen aan een vlinder- en libellenexcursie op en rondom de bloemrijke geluidswal naast CineMec. Tijdens de excursie wordt een groot aantal tips gegeven over het vergroten van de vlinder- en libellenrijkdom in eigen tuin.

Voor kaarten kunt u terecht op de website van het CineMec.