VVV-magazine Hof van Twente kiest vlinder als symbool

maandag 10 januari 2011

Burgemeester Hans Kok en wethouder Josh Sijbom van de gemeente Hof van Twente hebben maandag 10 januari het eerste exemplaar van het VVV-magazine Hof van Twente ontvangen. Vanwege het 10-jarig jubileum van de gemeente Hof van Twente is er gekozen voor het thema 'kleuren' in 2011. Als symbool speelt de vlinder, met De Vlinderstichting als beschermorganisatie, daarbij een belangrijke rol.

Naast algemene toeristische wetenswaardigheden als horecagelegenheden en overnachtingadressen in Hof van Twente bevat het magazine vele tips voor een dagje uit. Nieuw is het stukje Oekraïens, speciaal voor de kunstenaars uit Kiev die vlinderkunstwerken hebben gerealiseerd. Het jaar 2011 is tevens uitgeroepen tot het Europees jaar van het vrijwilligerswerk. Daarom worden zij dit jaar ook in het zonnetje gezet.

Zowel de gemeente Hof van Twente als de VVV ontwikkelen activiteiten en promotie rondom de vlinder. Burgemeester Hans Kok heeft door kunstenaars uit Kiev (partnergemeente) vijf vlinderkunstwerken laten maken. Op de cover van het VVV-magazine prijkt een grote weerschijnvlinder. Daarnaast wordt de vlinderfietsroute in Markelo vernieuwd, en in het 'BinnensteBuitenBos' in Diepenheim worden een vlinderheuvel en een vlindertuin gerealiseerd. 2011 belooft in de gemeente Hof van Twente een echt vlinderjaar te worden!