WeidebeekjufferElzenuilMoerasparelmoervlinderBoomblauwtje

Winkel - Boeken over libellen

U kunt onderstaande artikelen bestellen door het verschuldigde bedrag over te maken op rekeningnummer NL70INGB0005134425 t.n.v. De Vlinderstichting te Wageningen, onder vermelding van het bestelnummer. Vergeet niet uw volledige adres te vermelden! De prijzen van De Vlinderstichting zijn inclusief verzendkosten.

NIEUW! Vlinders en libellen verrassend vlakbij

Vlinders en libellen versieren de natuur en je tuin! Hoe herken je ze, waar houden ze van en wat kun jij voor ze doen? In deze gids vind je verrassende tips om deze prachtige insecten te ontdekken en beleven.
Geniet van het oranjetipje op de pinksterbloem of van dansende juffers boven de vijver. Lees meer over hun leven en ontdek wat ze nodig hebben. Met deze leuke gids word je fan van vlinders en libellen.

• Leuke wetenswaardigheden over vlinders en libellen
  • Talloze tips over hoe je vlinders en libellen kunt herkennen
  • Welke vlinders en libellen kun je in welke maand zien?
  • Extra ruimte voor eigen notities en/of schetsen
  • Een vrolijke gids voor alle natuurliefhebbers!
Ook verschenen in dezelfde serie:
TuindierenVogels

Prijs: € 14,95
Artikelnummer 0096

Fotogids libellenlarven

Libellenlarven van Noordwest Europa determineren. Dit boek is een logische aanvulling op de succesvolle 'Fotogids Larvenhuidjes van Libellen'

Een complete fotogids voor de herkenning van libellenlarven. Beschrijft 80 soorten larven van libellen en waterjuffers van Noordwest-Europa. Met heldere soortbeschrijvingen, waarnemingstips en achtergrondinformatie over de ecologie van libellen, het zoeken, vangen en uitkweken. Geïllustreerd met meer dan 650 unieke foto’s van libellenlarven en hun leefmilieu. Ruim 80 soorten libellen en waterjuffers van Noordwest Europa. Uitgebreide soortbeschrijvingen
Per soort: waar vind je de larven en wat is het beste moment? Praktische informatie over het zoeken en uitkweken van larven. Handige verwijzingen naar het ‘larvenhuidjesboek’

Christophe Brochard is bioloog, topexpert op het gebied van libellen en gedreven natuurfotograaf. Ewoud van der Ploeg is een veelzijdig ecoloog en preparateur van insecten. Beide auteurs zijn al jarenlang gefascineerd door de vlinder- en libellenwereld.

Prijs: € 52,45; bestelnr. 0075
Prijs voor donateurs: € 47,65; bestelnr. 0076

Libellenrijk Fryslân

Dit boek biedt een overzicht van tien jaar libellenonderzoek in Fryslân. In dit rijk geïllustreerde overzichtswerk worden 64 soorten libellen beschreven, waaronder zeven nieuw te verwachten soorten. Bij elke soort is een verspreidingskaart opgenomen met alle waarnemingen voor en na het jaar 2000. Na een korte karakteristiek van de soort volgt een gedetailleerde beschrijving en worden in aparte kaders diverse wetenswaardigheden vermeld.

Een must voor elke natuurliefhebber in Friesland, maar de informatie in dit boek is zeker ook relevant voor de rest van Nederland. Een boek vol wetenswaardigheden en nieuwtjes over de Friese libellenfauna.

Prijs: € 42,-; artikelnr. 0085

Libellen in Drenthe

Ruim 10 jaar lang hebben vrijwilligers van de libellenwerkgroep Drenthe libellen in de provincie geïnventariseerd. Vele excursies en speciale inventarisaties hebben geleid tot het tot stand komen van deze verspreidingsatlas.
In het boek worden bijna 60 libellensoorten en hun verspreiding beschreven. Bijna 200.000 waarnemingen vanaf 1900 t/m 2013 en ongeveer 500 kleurenfoto’s zijn gebruikt. Het unieke aan het boek is dat alle km hokken vanaf 2007 tot en met 2013 in de provincie op de aanwezigheid van libellen zijn onderzocht. Verder wordt ook de libellenfauna van enkele natuurgebieden vergeleken met die van de omliggende agrarische gebieden.

UITVERKOCHT

Veldgids libellen / UITVERKOCHT

Voor iedereen die alle libellensoorten van Noordwest- Europa, juffers en echte libellen, wil leren herkennen. Combineert duidelijke beschrijvingen met handige achtergrondinformatie, waarnemingstips en goede foto's. De beste fotogids op dit gebied.
100 Noord- en Midden-Europese soorten juffers en echte libellen herkennen
  • ecologie, leefwijze, verspreiding, herkenning en bescherming
  • foto's van mannetje en vrouwtje en detailtekeningen
  • extra aandacht voor variatie in tekening en kleur bij 'moeilijke' soorten
  • waarnemingstips
  • verspreidingskaartjes voor de soorten van de Benelux
  • overzicht van de libellen van Zuid-Europa
Een toegankelijke gids voor beginners en gevorderden.

TIJDELIJK UITVERKOCHT
Prijs: € 39,45; artikelnr. 0079
Prijs voor donateurs: € 35,95; artikelnr. 0033

Fotogids libellenlarvenhuidjes

In het voorjaar vind je ze soms aan de waterkant: lege hulsjes in de vorm van een insect. Het zijn huidjes waar zojuist een libel uit is gekropen, na een jarenlang onderwaterbestaan als larve. Die huidjes vertellen veel over het voorkomen van libellen, en daarmee over de ecologie van het gebied. Voor het eerst verschijnt er nu een Nederlandstalige veldgids waarmee je deze huidjes op naam kunt brengen. Het eerste deel geeft achtergrondinformatie over libellen en over het verzamelen, conserveren en determineren van hun huidjes. Het tweede deel beschrijft de huidjes van de 75 meest voorkomende libellen en waterjuffers van Noordwest Europa en bevat talloze foto’s van de libellen en vindplaatsen.

Prijs € 49,95; bestelnummer 0070
Prijs voor donateurs: € 44,95; bestelnummer 071