Landelijke dag 2021

Hoe gaat het met de libellen?
Hoe draagt Kleurkeur bij aan betere bermen?
Hoe gaat het met de nachtvlinders?
Wat is er gebeurd met het donker pimpernelblauwtje?
Hoe gaat het met de dagvlinders?

De Landelijke Dag van De Vlinderstichting is dit jaar een online-symposium. Op zaterdag 6 maart tussen 10.00 en 13.00 uur kunt u genieten van een aantal actuele presentaties. Tussendoor ziet u mooie films en zijn er flitspresentaties waarin onze medewerkers vertellen met welke uiteenlopende projecten zij bezig zijn. Onder aan deze pagina kunt u zich (gratis) aanmelden.

Hoofdthema's

1. Vlinder(en libellen)stand 2021

Ook dit jaar komt de vlinder- en libellenstand uit. Hoe gaat het met onze dag- en nachtvlinders en libellen? U wordt bijgepraat door Chris van Swaay, Jurriën van Deijk en Gerdien Bos.

2. Bermbeheer in de praktijk

Welke mogelijkheden bieden bermen voor de biodiversiteit? Wat kan er fout gaan in de berm (denk aan het wegmaaien van het donker pimpernelblauwtje afgelopen jaar) en hoe draagt ons keurmerk Kleurkeur bij aan betere bermen? Dat hoort u van Albert Vliegenhart, Irma Wynhoff en Anthonie Stip.

Meld u hieronder aan!

Flits!

Tussen de presentaties door maakt u kennis met onze medewerkers en hun werk via korte flitsen.

Bekijk het programma

Hulp geboden

Bent u nog niet gewend aan online bijeenkomsten? Geeft niets. Met iedere computer, laptop, tablet of smartphone kunt u meedoen. Wij zullen zorgen voor duidelijke instructies en handleidingen en een helpdesk. En een oefensessie in de week vóór de Landelijke Dag. Zodat (bijna) iedereen met een computer, tablet of mobiele telefoon met wifi/internet kan meedoen. Aarzel niet en meld u hieronder aan.

Aanmelding

Vul in ieder geval uw naam en e-mailadres in. De overige vragen zijn bedoeld als achtergrondinformatie.

Achtergrond en interesse

Bijvoorbeeld: lid van een werkgroep, monitoringroute, waarnemer

Meerdere antwoorden mogelijk.