Landelijke dag

Landelijke Dag - 3 maart 2018

Vorig jaar hebben we tijdens de Landelijke Dag een korte enquête gehouden. Wat bleek? Er heerste over het algemeen grote tevredenheid onder de de aanwezigen over het programma. Reden dus om alles lekker bij het oude te laten op de volgende Landelijke Dag op 3 maart 2018. Veel films en lezingen dus met mooie plaatjes. Lezingen van deskundigen waaronder drie heuse hoogleraren! En niet te vergeten de infomarkt met veel verkoop- en informatiestands en de gelegenheid om andere vlinderliefhebbers te ontmoeten.

Aanmelden

Datum: Zaterdag 3 maart 2018

Locatie: de Junushoff in Wageningen

Tijd: 10.00 - 16.00 uur. Deur open vanaf 9.30 uur

Kosten: € 9,50 inclusief koffie en thee.

Aanmelden

U kunt zich vanaf 1 november 2017 aanmelden. U kunt (tot uiterlijk 22 februari) ook een lunch bestellen à € 7,50.

Vlinderrijk grasland

Het thema is dit keer: Vlinderrijk Grasland. Uit onderzoek blijkt dat het aantal nectarplanten de laatste jaren schrikbarend is afgenomen. En geen nectar betekent geen voedsel voor vlinders (en bijen). De Vlinderstichting voert inmiddels heel wat projecten uit om daar wat aan te doen. Ons doel: meer bloemrijk en daarmee vlinderrijk grasland.

Antonie Stip kan u er alles over vertellen en ook in een aantal andere lezingen stippen onze medewerkers, waaronder onze eigen hoogleraar Michiel Wallis de Vries dit thema aan. Er zijn ook twee gastsprekers. Hans Vandyck, hoogleraar Natuurbehoud en Gedragsecologie bij de Université catholique de Louvain vertelt over het onderzoek naar het bont zandoogje. En Koos Biesmeijer (bijzonder hoogleraar Functionele Biodiversiteit aan de UvA en directeur van Naturalis) houdt een betoog over bloemetjes en bijtjes – en vlinders.