Junidip viel in mei

7-jun-2011

Elk jaar is er een korte periode tussen de voorjaarsvlinders en de zomervlinders waarin er vrij weinig vlinders te zien zijn:.. lees verder

Het is libellentijd

6-jun-2011

Juni is de maand om veel libellen te zien. Zowel het aantal soorten als de aantallen per soort zijn momenteel spectaculair... lees verder

It Fryske Gea opent eerste..

6-jun-2011

Op woensdag 1 juni heeft It Fryske Gea zijn eerste libellenvlonder geopend bij de Catspoele. Op deze plek is in 2005 de.. lees verder

'Sluizen Haringvliet moeten echt open'

2-jun-2011

Om trekvissen als zalm, zeeforel en aal vanuit zee stroomopwaarts de rivieren op te kunnen laten zwemmen moeten de schuiven.. lees verder

Theo Verstrael met veldparelmoervlinder

Theo Verstrael naar SOVON

1-jun-2011 · Sovon TheoVerstrael

Theo Verstrael, directeur van De Vlinderstichting, vertrekt per 1 september bij De Vlinderstichting. Hij is benoemd tot.. lees verder

Bernard Kranenbarg met pensioen

1-jun-2011

Op dinsdag 31 mei hebben de medewerkers van De Vlinderstichting afscheid genomen van Bernard Kranenbarg die gaat genieten van.. lees verder

Ravenvennen is tweede libellenreservaat

31-mei-2011 · libellenreservaat Maasduinen Ravenvennen

De Ravenvennen is een natuurgebied in beheer van het Limburgs landschap. Er komen veel soorten libellen voor en men heeft.. lees verder

Groot geaderd witje in Zuid-Limburg

31-mei-2011

Op de Pietersberg en vlak over de grens bij Kanne zijn twee groot geaderd witjes waargenomen. Deze soort is al 35 jaar.. lees verder

Gelders Burgerinitiatief gedeeltelijk..

26-mei-2011

Het Gelders Burgerinitiatief 'Hartenkreet voor natuur en landschap' is gedeeltelijk gesneuveld bij de Provinciale Staten.. lees verder

Vlinders vliegen vroeger, maar zijn ook..

24-mei-2011

Door het aanhoudende mooie en zonnige weer vliegen veel soorten vlinders veel eerder dan normaal. Dat betekent echter ook dat.. lees verder

Natuurmonumenten wil met miljoenen..

23-mei-2011

Juridische acties kunnen nooit op zichzelf staan, maar moeten gepaard gaan met een gesprek in de samenleving. Dit stelt Jan.. lees verder

Biodiversiteitstuin in Tilburg geopend

23-mei-2011 · Biodiversiteit NoordBrabant Tilburg tuinen

Wethouder Marieke Moorman heeft vrijdag 20 mei bij het Corpac Huis in Tilburg een speciale biodiversiteitstuin geopend. Het.. lees verder

Sierlijke witsnuitlibel terug in..

23-mei-2011

Het is ongeveer anderhalve week geleden dat tijdens een zoektocht van Theo Muusse en Gert Veurink in De Weerribben vier.. lees verder

Kom naar de insectenexperience!

20-mei-2011