Wordt 2009 topjaar voor distelvlinder?

14-mei-2009

Tot 15 mei zijn er bij De Vlinderstichting al meer dan 200 meldingen binnengekomen van distelvlinders, dat is meer dan 20.. lees verder

Aanleg en beheer van natuurlijke..

13-mei-2009

In 2009 wil De Vlinderstichting weer in nauwe samenwerking met dier- en plantenbeschermende organisaties (EIS, FLORON, RAVON,.. lees verder

Nu ook groentje in Zwanenwater

8-mei-2009

Op Koninginnedag is in Zwanenwater een voor het gebied nieuwe dagvlindersoort ontdekt. Het groentje is op de heidevelden in.. lees verder

Plaatselijk rupsenpoepregen

5-mei-2009 · Eikenvoorjaarsuil GroteVoorjaarsspanner KleineWintervlinder klimaat

Momenteel vindt in de Nederlandse bossen de rupsenpiek plaats. De rupsen komen in zo’n grote dichtheid voor en eten zoveel.. lees verder

Kaasjeskruiddikkopje na 56 jaar terug in..

5-mei-2009

In Zuid-Limburg is het kaasjeskruiddikkopje waargenomen, een soort die voor het laatst in 1953 in Nederland was gezien. Deze.. lees verder

Erg veel oranjetipjes

4-mei-2009

Het zonnige en warme weer van april 2009 is gunstig voor de insecten. Vooral het oranjetipje profiteert opvallend goed van.. lees verder

Warme aprilmaand: veel oranjetipjes!

1-mei-2009

Zeldzame grote boomspanner in de Betuwe

24-apr-2009

Bij het nachtvlinderonderzoek in de Put van Buren, werd zaterdagavond 18 april door de insectenwerkgroep van de Natuur- en.. lees verder

Brand bij bruin dikkopje!

8-apr-2009

Op Youtube staat een filmpje van brand op de spoorhelling bij Eijs, een van de laatste vliegplaatsen in Nederland van het.. lees verder

Bomen voor iepenpages

7-apr-2009 · Fladderiep Heerlen Iepenpage

De iepenpage is een uiterst zeldzame dagvlinder, waarvan alleen in de stad Heerlen een populatie bekend is. Deze is.. lees verder

Naar sleedoorn voor vlinders!

3-apr-2009 · BontZandoogje Citroenvlinder GehakkeldeAurelia Sleedoorn