De droom en de werkelijkheid: vlinders, bloemen en vogels in de wei

woensdag 30 maart 2016

De Vlinderstichting organiseert 23 april in samenwerking met Vogelbescherming een gratis toegankelijke informatieve dag met als thema: hoe realiseren we onze droom, bloemen, vlinders en vogels in de wei? Wat komt daar bij kijken? Voor welke keuzes komt een boer te staan die ruimte voor de natuur op zijn bedrijf heeft?

Het lot van de argusvlinder (lokaal voorkomende, bedreigde vlindersoort) en de weidevogels wordt geïntegreerd in een inspirerend verhaal over kansen voor Rijke weides in de Kop van Overijssel. We zijn te gast op het biologische moderne bedrijf van de familie Pelleboer, die de melk levert voor de Red de Rijke Weidekaas.

Programma 23 april 2016:

09:30 Inloop met koffie en thee
10:00 De droom: bloemen, insecten en vogels in de wei, Anthonie Stip, De Vlinderstichting
10:45 Intermezzo met filmbeelden van vlinders
11:15 De werkelijkheid: boer aan het woord, Fam. Pelleboer

12:00 Lunch

12:45 Eerlijk voedsel heeft een prijs. Hoe kan de consument helpen?
13:15 Excursie bij de familie Pelleboer
15:00 Napraten met hapje en drankje