Klein geaderd witje voorlopig aan top

zaterdag 22 augustus 2009

Inmiddels hebben veel mensen hun etappe van de Pieterpadestafette al gelopen. Het was gelukking beter weer dan vorig jaar. Voorlopig is het klein geaderd witje de winnaar dit jaar. Het klein koolwitje staat tweede en het groot koolwitje heeft in de voorlopige stand brons. De distelvlinder staat, toch wel verrassend, pas op de derde plaats. Deze soort, die enkele weken geleden nog verreweg de talrijkste vlinder was lijkt wat minder aanwezig en het klein geaderd witje is de laatste dagen in de opmars. Verheugend is de vierde plaats die de kleine vos in de voorlopige stand inneemt. Ook leuk is dat er al landkaartjes zijn gezien van de partiele derde generatie, die niet overal en niet elk jaar optreedt.

Morgen (zondag) zullen nog veel etappes worden gelopen en we zijn benieuwd naar de verschuivingen die dit in het klassement zullen veroorzaken. Hou het zelf bij en kijk regelmatig op de site van het vlinderwandelweekend.