Meld je aan voor een Groen Traineeship

donderdag 11 juli 2019

Je ziet het steeds vaker in het nieuws: het gaat niet goed met insecten in Nederland. Natuurlijk kan je je tuin of balkon inrichten voor vlinders, maar soms wil je gewoon meer doen. Daarom geeft De Vlinderstichting een groep jonge, groene trainees vanaf september de kans om echt meters te maken met een Groen Traineeship. Doe je mee?

Aan de slag in de natuur is leuk voor alle leeftijden Aan de slag in de natuur is leuk voor alle leeftijden

Wist je dat de Nederlandse natuur heel vaak onze hulp nodig heeft? Natuurlijk willen we het zoveel mogelijk zijn gang laten gaan, maar in soms moeten we toch ingrijpen. Zo zouden zeldzame hoogvenen dichtgroeien als we niets doen, en heidevelden veranderen in landschappen vol dennen, berken en gras.

Dat komt onder andere omdat er geen grote beesten meer rondlopen, zoals wisenten en elanden. Maar ook menselijke invloeden op de kwaliteit van de lucht, de bodem en het water spelen een rol. Als landschappen daardoor veranderen, verdwijnen ook de bijzondere dier- en plantensoorten die er leven. En dat willen we niet!

Meer lezen en aanmelden

Wat ga je doen?

Als trainee organiseer je minstens één evenement waarbij je samen met Geocachers een stuk natuur weer helemaal biodiversiteitsproof maakt. Je gaat samenwerken met de mensen die een gebied beheren, een plan maken en natuurlijk zelf de handen uit de mouwen steken. Een project voor echte aanpakkers. Herken jij jezelf daar wel in? Geef je dan snel op.

Supergave bonus: je komt op plekken in de natuur waar je normaal gesproken niet mag of kan komen.

Standplaats: Wageningen, met uitjes in mooie natuurgebieden in Nederland
Landelijke start- en slotbijeenkomst op 7-9-2019 en 1-2-2020
Werkdagen voornamelijk op maandagen

Het Groene traineeship geeft jou

• Een unieke kans om kennis en ervaring op te doen bij een landelijke groene organisatie professionele begeleiding en persoonlijke begeleiding van een mentor samenwerken met een groep van 10 trainees relevante trainingen en workshops;
  • een upgrade van je netwerk; een creatieve omgeving waar je jouw talent kunt ontdekken en inzetten;
  • de mogelijkheid ideeën om te zetten in uitvoering;
  • een financiële vergoeding van €2,- per uur en een reiskostenvergoeding.
  • Een deelnamecertificaat Groen Traineeship en een referentiebrief (op aanvraag)

Dus ben jij

• Tussen de 16 en 30 jaar oud?
  • Beschikbaar van 7-9-2019 tot 1-2-2020 ( ±8 uur per week)?
  • Klaar om het klimaat probleem aan te pakken?

Meld je dan aan! Dan wordt je gebeld voor een intakegesprek door de projectleider van de Vlinderstichting Ineke Radstaat.

beheer GroenTraineeship vlinders vrijwilligers