Mijn natuur blijft

vrijdag 29 november 2019

De pracht van de Nederlandse natuur onder de aandacht brengen op sociale media, dat beoogde onze projectleider Anthonie Stip toen hij op 14 november de hashtag #MijnNatuurBlijft startte. Inmiddels doen veel mensen mee.

Het opgeven van Nederlandse natuur is geen optie. We hebben natuur nodig: voor een mooie en gezonde leefomgeving, om even lekker te ontspannen en om van haar schoonheid te genieten. Natuur die tegen een stootje kan en unieke planten en dieren een thuis biedt. Samen komen we op voor onze Nederlandse natuur. Deel onder de hashtag #mijnnatuurblijft een foto van natuur dichtbij die jij wilt behouden. En deel met Nederland waarom jij vindt dat deze natuur moet blijven.

Aanleiding

De aanleiding voor #MijnNatuurBlijft is de aankondiging van het kabinet om te bekijken of beschermde Natura2000-gebieden in ons land herschikt of verplaatst kunnen worden, in het kader van de aanpak voor de stikstofcrisis.

Anthonie Stip, projectleider bij De Vlinderstichting verbaast zich daarover: “Als je bedenkt wat de natuur betekent, niet alleen voor planten en dieren, maar ook voor mensen, is dat een bijzondere stap. Wij zijn afhankelijk van de schone lucht en schoon water, bestuiving en nog veel meer. Dat alles levert de natuur ons. Om nog maar te zwijgen van de intrinsieke waarde van natuur”.

Van boer tot ict-er

Grote vuurvlinder, uniek in Nederland Grote vuurvlinder, uniek in Nederland

Om de regering én andere Nederlanders te inspireren met de pracht van de natuur, werd de hashtag #MijnNatuurBlijft gestart. Het concept is eenvoudig: je plaatst een foto van je favoriete natuurgebied, park, plant- of diersoort of ander groen op de sociale media, met gebruikmaking van #MijnNatuurBlijft. Dat mag natuurlijk een Natura2000-gebied zijn, maar het hoeft niet.

Verbinding

Ook boeren beginnen de natuur op hun bedrijf onder de hashtag te laten zien en Stip is daar heel trots op: “Dit is precies wat ik hoopte. Dat we gaan inzien dat natuur ons mensen verbindt, of nu je boer bent of ict-er, natuurbeheerder of metselaar.”

Doe mee!

De Vlinderstichting roept iedereen op om ook mee te doen aan de actie #MijnNatuurBlijft. Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn.

Alle geplaatste reacties kan je bekijken op www.mijnnatuurblijft.nl.

#MijnNatuurBlijft op Twitter

Tweet kan momenteel niet getoond worden.

actie AnthonieStip bescherming MijnNatuurBlijft Twitter