Tuinman Paul Paardekooper valt in de prijzen

donderdag 14 april 2022

Paul Paardekooper, de tuinman die de vlindertuin bij het kantoor van De Vlinderstichting heeft aangelegd en onderhoudt, is in de prijzen gevallen als duurzame hovenier.

Bron: Tuin & Landschap Bron: Tuin & Landschap

De Renkumse tuinman is als tweede geëindigd in de verkiezing tot Duurzaamste hovenier van Nederland. Met zijn bedrijf Paardekooper Tuinen scoorde hij prima bij thema’s als gebruik van duurzame materialen en aandacht voor biodiversiteit. De prijs werd uitgereikt door het vakblad ‘Tuin en landschap’.

Paardekooper: “Om de winnaar te bepalen is de vakjury bij mij op bezoek geweest. Ze keken hierbij naar zaken als het gebruik van ecologisch plantmateriaal ,biodiversiteit, hemelwaterafkoppeling en hergebruik van materialen. Duurzaam hovenieren is de basis van mijn bedrijf. Daarom gebruik ik zelfs oude tegels om bijvoorbeeld een bankje van te creëren. Met wat creativiteit kun je oude materialen prima hergebruiken .”

Paardekooper hoopt dat deze verkiezing aanzet tot de aanleg van meer duurzame tuinen bij particulieren en bedrijven. Wij als Vlinderstichting zijn in ieder geval maar wát blij met zo'n duurzame tuinman.

Bekijk het nominatiefilmpje

duurzaam hovenier PaardekooperTuinen TuinLandschap