Vlinders en libellen leren herkennen en puzzelen op Nature Talks

maandag 29 oktober 2018

Op 10 en 11 november wordt in de Reehorst in Ede voor de derde keer het grote Natuurfotofestival Nature Talks gehouden. Net als de vorige jaren is De Vlinderstichting daar aanwezig met lezingen, presentaties, maar ook met puzzelen met foto’s van vlinders en libellen. Kom gerust langs met plaatjes waar je nog geen naam bij hebt kunnen vinden. Via De Vlinderstichting krijg je vijf euro korting.

Herkennen, genieten en puzzelen

Tsarenmantel Tsarenmantel Tsarenmantel

In de ‘Vlinderzaal’ worden zowel zaterdag als zondag de hele dag presentaties gegeven over vlinders en libellen. Dat zijn verhalen over de herkenning, bijvoorbeeld van blauwe juffers, heidelibellen en nachtvlinders, maar ook schitterende vlinderreisverhalen Zo komen de vlinders van Macedonië aan de orde, maar gaan we ook keizers-, kardinaals- en tsarenmantels zien uit Hongarije en komt er informatie over de nieuwe vlinderfotoreizen die vanaf volgend jaar worden georganiseerd naar de Eifel en de Ardennen. Irma Wynhoff vertelt u alles over het intieme leven van de mierenblauwtjes en ook nachtvlinders, hommels, bijen en bermen komen aan bod. Er is ook een presentatie over de nieuwe dagvlinders die de afgelopen jaren zijn verschenen in ons land en over welke er mogelijk de komende jaren nog aankomen. Alle presentaties maken natuurlijk gebruik van prachtig fotomateriaal, want we zijn niet voor niets op het natuurfotofestival Nature Talks!

Vlinders en libellen compilatie

In basisprogramma van 'Nature Talks'

In de wandelgangen, maar met name in de lange pauze, tussen 11.55 uur en 13.30 uur kun je langskomen met je foto’s die we dan samen op naam brengen. We hebben allerlei gidsen bij de hand en kunnen zo er samen vast en zeker uitkomen. Het Nature Talksfestival heeft een hoofdprogramma met internationale fotografen in de grote schouwburgzaal en een basisprogramma. De Vlinderstichting-activiteiten zijn allemaal binnen het basisprogramma te bezoeken. Dat basisprogramma heeft nog veel meer boeiende onderdelen zoals 15 (foto)lezingen per dag door Nederlandse en Belgische fotografen, een filmzaal met diverse natuurfilms, lezingen van Duikeninbeeld en Stichting Deel de Natuur, exposities met onder andere de winnaars van de fotowedstrijd Nature Photographer of the Year, 2000m2 natuurfotografiebeurs (met beursaanbiedingen van elke standhouder/merk die alleen dan geldig zijn), natuurfotoclub presentaties en nog veel meer.

Vijf euro vlinderstichtingkorting

Een basisticket voor een dag kost €25,- , maar als u aanmeldt met de speciale Vlinderstichtings-kortingscode ‘vlindertalks-2018’ betaalt u €5 minder, dus maar €20,- per dag en kunt daarmee dus alle onderdelen van het basisprogramma bijwonen. Hier vind je meer informatie en tickets voor het natuurfotofestival Nature Talks.

Libellen Puzzeldag vlinder