Vrijwilligers een dagje op de fair

dinsdag 26 oktober 2010

Regelmatig staan vrijwilligers van De Vlinderstichting met een kraam op markten en dergelijke Willem en Grietje van Hemmen waren op 19 september jl. aanwezig op de fair van Staatsbosbeheer. Hier volgt hun verslag:

'Het weer leek spelbreker te worden, want er was motregen en een lage temperatuur voorspeld.
Het publiek kwam gelukkig wel opdagen en de route met de kramen werd druk bewandeld. Mijn vrouw Grietje van Hemmen had ook twee olieverfschilderijen met o.a. de koninginnenpage meegenomen om de kraam op te sieren en eventueel te verkopen. 10 procent van de opbrengst was voor De Vlinderstichting geweest, maar hoewel er belangstelling voor was, is geen schilderij verkocht. Van het materiaal van De Vlinderstichting is wel wat verkocht, maar het publiek had meer belangstelling voor de gratis folders. Opvallend was weer dat de jeugd ook kennis van zaken had en dit vooral door het project: vlinders in de klas ontstaan is. Een prima ontwikkeling en misschien een tegenkracht om de achteruitgang van de natuur te stoppen.
De fair was van elf tot half vijf en we werden op het laatst wel koud. Bijgaand een paar foto`s van de kraam met bezetting. We vonden het toch wel leuk en bij leven en gezondheid, stellen wij ons volgend jaar weer beschikbaar!'

Is er bij u in de buurt een markt of beurs waar u De Vlinderstichting wilt promoten, neem dan contact met ons op. Wij sturen u dan een pakket met voorlichtingmateriaal.