Vlinderatlas Noord-Holland komt eraan

vrijdag 23 november 2012

Op 8 december, op de Noord-Hollandse Natuurdag, wordt de vlinderatlas van Noord-Holland, `De Vlinders van Duin en Dijk, de dagvlinders van Noord-Holland 2000-2009`, gepresenteerd. Vanaf 10 december is hij te bestellen bij Landschap Noord-Holland.

Vlinders zijn prachtige dieren om te zien en ze spreken veel mensen aan. Maar hoe gaat het met onze vlinders? Om een antwoord op die vraag te krijgen, heeft Klaas Kaag samen met Landschap Noord-Holland, De Vlinderstichting en een groot aantal vrijwilligers gewerkt aan de Noord-Hollandse verspreidingsatlas. In de atlas komen verspreidingkaarten van alle soorten op km-hok niveau van de periode 2000-2009. Dit geeft in een oogopslag inzicht in de verspreiding van die soort in Noord-Holland. Ook wordt er aandacht besteed aan herkenning, leefgebied, belangrijkste gebieden voor de soort, barrières en beleid en beheer. Verder wordt de betekenis van Noord-Holland voor de dagvlinders beschreven. De atlas wordt uitgegeven met prachtige foto’s en kaarten. Tijdens de Noord-Hollandse Natuurdag op 8 december 2012, presenteren Landschap Noord-Holland en De Vlinderstichting de nieuwe verspreidingsatlas van de Noord-Hollandse Vlinders. De atlas `De Vlinders van Duin en Dijk,  de dagvlinders van Noord-Holland 2000-2009` kost € 17,50 (exclusief verzendkosten) maar zal op de Noord-Hollandse Natuurdag met korting worden aangeboden. Vanaf 10 december te bestellen op de webwinkel van Landschap Noord-Holland.