Denk mee over vlinder- en bijvriendelijker maken van Akkrum

woensdag 11 mei 2016

Onze weiden en woonomgevingen worden steeds minder uitnodigend voor vlinders en vogels. Terwijl een oplossing rond de woning vaak heel eenvoudig is. Denk hierbij aan het aanleggen van bloemrijke plekken. Voor mensen om van te genieten en voor vlinders en bijen om beter te kunnen overleven. Of maak uw tuin vlindervriendelijk door de juiste planten met voldoende nectar te planten.

De Vlinderstichting, Kening fan ‘e Greide en collectief Het Lege Midden laten u graag zien hoe eenvoudig het kan zijn om uw directe omgeving uitnodigender te maken voor vlinders en vogels. We doen dit tijdens een inspirerende avond op dinsdag 24 mei aanstaande. Tegelijkertijd nodigen we u uit om mee te denken: hoe maken we Akkrum samen uitnodigend voor deze dieren?

We dagen u uit
We nodigen u niet alleen uit, maar dagen u ook uit. Tijdens de avond splitsen we de aanwezige bezoekers op in groepjes. Per groep denkt u na over een innovatief plan in uw directe omgeving en presenteert dit aan onze jury. Hiermee maakt u kans op 1000 euro voor de uitvoering van uw plan. U weet wat lokaal mogelijk is. U weet waar behoefte aan is. Help ons met uw kennis om Akkrum voor alle soorten uitnodigend te maken.
Schrijft u dus alvast in uw agenda: Dinsdag 24 mei vanaf 19.30 uur in Café Kromme Knilles aan de Heechein 42 te Akkrum.

Kijk hier voor het programma van de avond en om u op te geven.

Idylle