Paaswandeling Blues in the Marshes

woensdag 16 april 2014

In het kader van de Hoog Wateraanpak 's-Hertogenbosch (HoWaBo) en het Life+ project Blues in the Marshes, waar ook De Vlinderstichting nauw bij betrokken is, zal komende zaterdag een paaswandeling worden gehouden in het projectgebied in de omgeving van het natuurreservaat de Moerputten.

De pimpernelblauwtjes die daar voorkomen zullen niet worden gezien, want die vliegen pas in de zomer, maar de wandeling is bedoeld om belangstellenden te informeren over de werkzaamheden die de komende jaren zullen worden uitgevoerd in het gebied. Dat gaat om grootschalig afgraven, het maken van dijkjes en allerlei andere ingrepen. Het project wordt gefinancierd door het Europese LIFE+ Nature programma en de Provincie Noord-Brabant en Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, De Vlinderstichting, Waterschap Aa en Maas en de gemeente Heusden werken hierin samen. Martens en Van Oord Aannemingsbedrijf, die de werkzaamheden daadwerkelijk uit zal voeren, organiseert deze paaswandeling.

De wandeling wordt gehouden op zaterdag 19 april a.s. van 09:00 tot 11:00 uur.
Het verzamelpunt is het informatiecentrum van Martens en Van Oord ter hoogte van Ruidigerdreef 10 te Cromvoirt.

Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Waterschap Aa en Maas en van Martens en van Oord Meer informatie over het project Blues in the Marshes vindt u hier.