Duurzame Jonge 100: stem op Anthonie Stip

dinsdag 1 juni 2021

Onze projectleider Anthonie Stip is genomineerd voor de Duurzame Jonge 100. Uit alle aanmeldingen worden de 100 meest inspirerende jonge koplopers gekozen. Fans van De Vlinderstichting stemmen natuurlijk op Anthonie!

Anthonie op 1?

Anthonie staat nu staat op plek 2, maar wij gaan de eindsprint inzetten. Helpt u ons om hem op de eerste plek te krijgen?

Stem nu!

Lees hieronder waarom Anthonie deze eretitel verdient.

Anthonie Stip Anthonie Stip

Velen van u kennen Anthonie Stip vast al. Kleurkeur, sinusmaaien, argusvlinder: allemaal projecten waar hij een voortrekkersrol in speelt. Voor wie hem niet kent, wordt hij in de nominatie uitgebreid voorgesteld:

Anthonie is een jonge natuurbeschermer die wil bereiken dat er in Nederland over 100 jaar nog steeds gewoond, gewerkt en geleefd kan worden in vitale landschappen met robuuste populaties van planten en dieren die daar thuis horen. En dat er in de rijke Delta van Nederland nog steeds gezond en duurzaam voedsel geproduceerd wordt.

Met dat doel voor ogen werkt Anthonie bij natuurorganisatie De Vlinderstichting op het snijvlak van natuur en landbouw. Hij bracht een innovatieve maaimethode van Vlaanderen naar Nederland (sinusmaaien) en maakt beheerders van de openbare ruimte hiervoor warm. Anthonie ontwikkelde samen met FLORON de nectarindex, een succesvolle en laagdrempelige methode om de rijkdom van bermen in kaart te brengen. Ook is Anthonie de grondlegger van het keurmerk Kleurkeur, voor ecologisch beheer van openbaar groen. Samen met boeren verspreid door heel Nederland werkt hij aan toekomstbestendige vormen van landbouw, met oog voor de boer als mens en de landbouwpraktijk. In workshops, cursussen en lezingen brengt hij zijn kennis en verwondering over op vakgenoten, studenten en een breed publiek. In eigen tuin startte hij in 2020 de actie #mijntuinleeft, een ontdekkingstocht naar de rijkdom van planten en dieren in de tuin. Op Twitter deelt hij hierover regelmatig updates, om anderen te inspireren. Anthonie is als expert betrokken in allerlei kennisplatforms en is sinds de start in 2018 actief deelnemer van het innovatielab Voor de Oogst van Morgen.

Redenen genoeg om hoog in Duurzame Jonge 100 te komen!

Stem op Anthonie

Uiteraard stemmen wij van De Vlinderstichting allemaal op onze Anthonie. U toch ook?

Breng uw stem uit

AnthonieStip DuurzameJonge100 Kleurkeur Sinusmaaien