De Vlinderstichting is Goede Doel van het Jaar!

dinsdag 3 december 2013

Seniorenorganisatie ANBO en Omroep MAX hebben maandag 2 december in het televisieprogramma Tijd voor MAX De Vlinderstichting aangewezen als winnaar van de ANBO MAX Goede Doelen Prijs 2013. De Vlinderstichting ontving de meeste publieksstemmen.

De Vlinderstichting is trots en heel blij met de prijs. Titia Wolterbeek, directeur van De Vlinderstichting: “Deze prijs is echt een kroon op ons werk. Geweldig dat er zoveel mensen op ons hebben gestemd! De Vlinderstichting werkt al meer dan 30 jaar aan de bescherming van vlinders. Zoveel stemmen voor De Vlinderstichting laat zien dat er heel veel draagvlak is voor de bescherming van vlinders. Vlinders hebben het zwaar, maar samen kunnen we er echt iets aan doen.” De Vlinderstichting zal komend jaar dan ook gebruiken om nog meer aandacht te vragen voor de bescherming van vlinders en zoveel mogelijk te laten zien wat mensen zelf kunnen doen om bij te dragen aan de bescherming van vlinders.

Dit jaar was het thema dierenwelzijn. De prijs werd uitgereikt aan de organisatie met de meeste publieksstemmen. Nog op het laatste moment was het spannend wie de prijs zou winnen. De andere genomineerden waren Brooke Hospital for Animals, Stichting Proefdiervrij, Stichting Vier Voeters en Stichting Zeehondencrèche Lenie ’t Hart.

Goede doelen en vrijwilligers in het zonnetje

De ANBO MAX Goede Doelen prijs werd in 2008 in het leven geroepen door ANBO en MAX, beide organisaties zetten zich zin om het werk van goede doelen te stimuleren. “Elk jaar zetten wij ons als seniorenorganisaties in om goede doelen in Nederland een podium te geven. Deze doelen en hun vrijwilligers werken het hele jaar hard om het leven van dieren te verbeteren. Daar dragen wij graag ons steentje aan bij ”, aldus Liane den Haan, directeur-bestuurder van ANBO. Jan Slagter, directeur van MAX, sluit zich daarbij aan: “Als publieke omroep zetten wij graag de goede doelen en hun vrijwilligers in het zonnetje. We hebben een mooie lijst van genomineerden kunnen samenstellen, allen met een missie die we alleen maar kunnen ondersteunen”.

Alle stemmers: bedankt!

De Vlinderstichting bedankt iedereen die heeft gestemd. Titia Wolterbeek: “Dankzij iedereen die heeft gestemd op De Vlinderstichting, mogen we ons nu een heel jaar lang Goede Doel van het Jaar noemen. Daar zijn we heel trots op! Komend jaar is er nog meer aandacht voor vlinders en kan De Vlinderstichting zich nog beter inzetten voor de bescherming van deze kwetsbare dieren!”

Bekijk een filmpje van de prijsuitreiking (tijdens de uitzending van Tijd voor MAX).

2013 GoedeDoel Vlinderstichting