Floriade 2012 - Vrijwilligers gevraagd

donderdag 3 november 2011

De Vlinderstichting is partner van Vivara en IVN Nederland in de inzending voor de Floriade die in 2012 in Venlo wordt gehouden. We zijn op zoek naar vrijwilligers die informatie willen geven aan de bezoekers.

De Floriade is de Wereld Tuinbouw Expo die eens in de tien jaar in Nederland plaatsvindt. Van 5 april t/m 7 oktober 2012 wordt de zesde editie van de Floriade georganiseerd in Venlo. Dankzij onze samenwerkingspartner Vivara Natuurbeschermingsproducten kan De Vlinderstichting aan de Floriade 2012 participeren. Vivara heeft samen met IVN Nederland in 2011 een kavel ingericht vlak bij de hoofdingang en goed te zien vanuit de kabelbaan, met als thema ‘Through animal eyes’. Er is een deel ingericht als vlindertuin en De Vlinderstichting presenteert zich hier ook en werkt mee aan de materialen die er worden verstrekt. Andere partners die bijdragen leveren zijn RAVON, Vogelbescherming Nederland, De Egelstichting en Eekhoornopvang Nederland.

Wilt u als vrijwilliger namens De Vlinderstichting een bijdrage leveren aan de Floriade 2012? We zullen niet iedere dag op de Floriade aanwezig zijn, maar willen wel proberen om in de weekeinden, als de meeste bezoekers worden verwacht, bemensing te leveren. Er zijn ook altijd medewerkers van Vivara en/of IVN aanwezig. Uw bijdrage kan bestaan uit:
• Het verzorgen van een excursie of workshop op het Floriade-terrein op een of meer dagen in de periode april t/m juli 2012
• Het verstrekken van informatie aan bezoekers over vlinders, libellen, amfibieën, vogels, egels en planten op een of meer dagen in de periode april t/m oktober 2012
Met de mensen die willen meewerken zullen we overleggen over de dagen dat ze zouden kunnen helpen. Alle vrijwilligers die meehelpen zullen van te voren door IVN Nederland worden geïnstrueerd en geïnformeerd en ontvangen een duidelijke handleiding.

Voor meer informatie en aanmelden kunt u een e-mail sturen.

Floriade Venlo