Gezocht: kandidaten voor de Gouden Vlinder

zondag 15 november 2009

Een groot aantal vrijwilligers levert een bijdrage aan ons atuurbeschermingswerk. Wij zijn op zoek naar mensen of organisaties die zich hierbij onderscheiden door hun uitzonderlijke inzet voor de vlinders. Wie weet, komen zij in aanmerking voor een Gouden Vlinder.

De aanvragen worden beoordeeld op grond van de volgende criteria:

1. Er moet een daadwerkelijke bijdrage geleverd worden aan de bescherming van vlinders.
  2. De verdiensten van de persoon of organisatie moeten een uitstraling hebben, zowel in de eigen kring als naar buiten toe.
  3. De prestatie moet gedurende langere tijd worden geleverd en kwalitatief goed zijn.
  4. De verworven kennis moet actief worden uitgedragen.

Kent u een persoon of een organisatie die aan al deze criteria voldoet, zend dan uw gemotiveerde kandidaatstelling uiterlijk 15 december 2009 naar De Vlinderstichting t.a.v. Liesbeth van Agt, Postbus 506, 6700 AM Wageningen. De kandidaatstellingen worden beoordeeld door de Gouden Vlinder-commissie: Henkjan Kievit, Jan-Willem Sneep en Kars Veling. Vorig jaar werd een Gouden Vlinder uitgereikt aan Nico Elfferich, die het boeiende verhaal van de mieren en de rupsen van blauwtjes tot zijn levenswerk heeft gemaakt..

Nieuwsgierig wie 'm dit jaar krijgt? Kom naar de Landelijke Dag op zaterdag 6 maart 2010.