Inspirerende Landelijk Dag: 'Wat fijn dat het weer kan!'

maandag 7 maart 2022

Alleen maar blije gezichten zagen Titia Wolterbeek en Liesbeth van Agt bij de ingang van de Junushoff, afgelopen zaterdag bij de start van de Landelijke Dag. "Wat fijn dat het weer kan!", verzuchtte menigeen. Voor velen was de vorige Landelijke Dag in de Junushoff, in 2020, het laatste evenement was dat ze hadden bijgewoond, en vandaag het eerste sinds het weer kon.

Ondanks de korte voorbereidingstijd waren de medewerkers van De Vlinderstichting (en van de Junushoff) erin geslaagd een prima bijeenkomst te organsiseren. Zo'n vierhonderd mensen hadden op deze korte termijn besloten naar Wageningen te komen en nog zo'n driehonderd mensen keken online mee.

Kijk de opname terug

Bekijk de presentaties

Drie blokken

Titia Wolterbeek opent de dag. Titia Wolterbeek opent de dag.

Projectleiders van De Vlinderstichting brachten de aanwezigen op de hoogte van wat er zoal speelt op dit moment. Ook twee externe sprekers, Hans van Gasteren en Bart Camps verzorgden boeiende presentaties. Er waren drie blokken met elk een eigen dagdeelvoorzitter, waardoor directeur Titia Wolterbeek na het eerste blok (Terugkijken en vooruitzien) wat rust kon nemen. Jurriën van Deijk (Onderzoeken, nu en in de toekomst) en Ineke Radstaat (Genieten en beschermen) namen de honneurs uitstekend waar.

Volgend jaar is er natuurlijk weer een Landelijke Dag. Noteer de datum alvast: 4 maart 2023.

2022 LandelijkeDag