Kleine heivlinder op TVGelderland

woensdag 14 september 2011

In het programma Buitengewoon van Omroep Gelderland is op 13 september aandacht besteed aan de kleine heivlinder op het Kootwijkerzand. Ook de oud directeur van De Vlinderstichting komt aan het woord.

De kleine heivlinder is een erg zeldzame vlinder in Nederland die alleen nog maar op het Kootwijkerzand voorkomt. Kars Veling van De Vlinderstichting gaat op pad met de presentatrice Sytske Jellema om de vlinder te zoeken. Of het is gelukt zie je in de aflevering van 13 september.

In diezelfde uitzending komt ook Theo Verstrael aan het woord over de gevolgen van het huidige kabintetsbeleid op vlinders. Inmiddels is hij directeur geworden van SOVON Vogelonderzoek.

Ga naar onderstaande link en kies bij programma's voor Buitengewoon en voor de datum 13 september 2011. Het hele programma is leuk en boeiend, maar vanaf 17 min 55 sec. gaat het over vlinders.

De link naar Omroep Gelderland Buitengewoon

Gelderland KarsVeling KleineHeivlinder TheoVerstrael