Lodewijk Hoekstra gaat Binnenhof groen maken

dinsdag 24 oktober 2017

Lodewijk Hoekstra, ambassadeur van De Vlinderstichting roept iedereen op dinsdag 31 oktober2017 met planten en bloemen naar het Binnenhof te komen. De RTL4-presentator hoopt dat een met bloemen en planten gevuld Binnenhof de aandacht vestigt op het ’bizar grote verlies aan biodiversiteit’ in de afgelopen kwarteeuw.

Somber beeld

Groenondernemer Hoekstra, die ook ambassadeur is voor onder meer de Vlinderstichting, schetst een somber beeld: het gaat bijzonder slecht met vogels en insecten. Dat bleek ook deze week weer uit onderzoek. Zo is in 63 beschermde natuurgebieden in Duitsland sinds 1989 driekwart van de vliegende insecten verdwenen. En in Noordwest-Europa zijn 421 miljoen vogels verdwenen sinds 1980.

Inmiddels is er een petitie gestart en worden er zoveel mogelijk handtekeningen verzameld.

Actie: kom 31 oktober naar het Binnenhof!

"Het lijkt wel alsof iedereen ligt te slapen en de mensen geen idee hebben wat dit betekent. Maar het gaat over ons leven. Insecten zijn de ruggengraat van ons ecosysteem."

Lodewijk roept iedereen op dinsdag 31 oktober2017 met planten en bloemen naar het Binnenhof te komen. Want de samenleving roept om meer groen, maar ’dat is in de huidige politiek alweer weggepolderd’. Daarom hoopt hij de teloorgang van de biodiversiteit onder de aandacht te krijgen in Den Haag.

Teken de petitie 'code rood voor natuur'

Lees wat De Vlinderstichting doet

actie Biodiversiteit CodeRoodVoorNatuur LodewijkHoekstra petitie