Natte nachtvlindernacht Beekse Bergen

maandag 9 augustus 2010

Zaterdag 7 augustus was het nachtdierennacht in Safaripark Beekse Bergen. Medewerkers van De Vlinderstichting waren daar aanwezig om de mensen uit te leggen hoe je nachtvlinders te zien kunt krijgen. Helaas regende het een deel van de avond, maar de belangstelling was desondanks groot.

Er stond een laken met lamp opgesteld, een val was in werking en op de stroopplek op een boom zat een rood weeskind urenlang met zijn roltong in de zoetige substantie. De bezoekers van het safaripark waren zeer geïnteresseerd en we konden prima ons verhaal kwijt. Veel mensen hadden geen idee dat er zoveel nachtvlinders bestonden en dat er zo fraai gekleurde nachtvlinders waren. De recepten om zelf stroop te maken en de folders over nachtvlinders en rupsen gingen grif van de hand. Kortom: weer een zeer geslaagde nachtvlindernacht in een dierentuin.

Samen met de Nederlandse Vereniging voor Dierentuinen organiseert De Vlinderstichting deze zomer een nachtdierennacht in een groot aantal dierentuinen.

Deze nachtdierennachten zijn mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van het Prins Bernhard Cultuurfonds, de Coalitie voor Biodiversiteit en de Uyttenboogaart-Eliasenstichting.

Komende vrijdagavond (13 augustus) is De Vlinderstichting in Avifauna in Alphen aan de Rijn en op 14 augustus kunt u ons vinden in het GaiaPark in Kerkrade. Kijk voor meer informatie op de nachtvlindersite.