Vlindergedichtenbundel 'Je zou een vlinder moeten zijn' verschenen

dinsdag 6 juni 2023

Deze week is de gedichtenbundel verschenen die we ter ere van ons 40-jarig bestaan hebben samengesteld.

De bundel Je zou een vlinder moeten zijn bevat 24 vlindergedichten van bekende Nederlandse literatoren. Het 25e gedicht is dat van de winnaar van de door De Vlinderstichting uitgeschreven vlindergedichtenwedstrijd.

Uitgever van de bundel  is KNNV Uitgeverij. Het boekje is te koop bij de boekhandel en via onze vlinderwinkel.

Deze bundel is mede mogelijk gemaakt door twee fondsen op naam van het Prins Bernhard Cultuurfonds: het Joep Zeelen Fonds en het Meester Prikkebeen Fonds.

Bestellen

De bundel bevat gedichten van Lennaer Nijgh, Menno Wigman, Martinus Nijhoff, Hagar Peeeters, Eddy van Vliet, W. Hussem, Johanna Kruit, A.H. Hagedoorn, J. Slauerhoff, Ida Gerhardt, Ton van Deel, Toon Tellegen, Ellen Warmond, Hans & Monique Hagen, Ilja Leonard Pfeijffer, Gerrit Achterberg, Ingmar Heytze, M. Vasalis, Pierre Kemp, A. Roland Holst, Joz Knoop, Guido Gezelle, Alexander West en Joost Hontelez.

Boeken gedichtenbundel Gedichtenwedstrijd KNNVUitgeverij winkel