Vlinders vangen

donderdag 24 juli 2014

Wie het leuk vindt om vlinders te vangen kan zich voortaan uitleven in een spelletje. Vlinders vangen is een nieuwe app van De Vlinderstichting om vlinders te (leren) herkennen.

Het lijkt in eerste instantie makkelijk. Maar hoe verder je komt, hoe lastiger de vlinders op de plaatjes te herkennen zijn. Daarmee is deze app zowel geschikt voor beginnende als voor de gevorderde vlinderaar.

Ineke Radstaat, projectleider van De Vlinderstichting: 'Toen ik hier kwam werken wist ik nog bijna niets van vlinders. Deze app bestond toen nog niet, maar je kon het spel was al wel spelen op internet. Door het vaak te doen, heb ik spelenderwijs de vlinders leren kennen.'

De app, is alleen beschikbaar voor Android-apparaten en kan worden gedownload in Google Play. Het spel kan ook worden gespeeld op de website Vlinders Kieken van de maker Henk Dikkema. Daar zijn nog veel meer vlinderspelletjes te vinden.

spel Vlinderstichting website