Vlinderstichting nu ook op Instagram

maandag 12 januari 2015

U heeft het wellicht al gezien of gehoord, afgelopen zondag 11 januari kreeg de Facebookpagina van De Vlinderstichting haar 10.000-ste like. Daarnaast volgen nog bijna 6600 mensen ons via Twitter. Voor een klein deel zijn dit dezelfde mensen.

Dit betekent dat we een grote aanhang hebben via sociale media. Inmiddels is De Vlinderstichting vorige week ook actief geworden op Instagram. Wikipedia schrijft: “Instagram is een gratis mobiele app om digitale foto's of video's uit te wisselen middels mobiele apparaten. De foto's en video's kunnen digitaal gefilterd worden en uitgewisseld op sociaalnetwerksites, zoals die van Instagram zelf of facebook of Twitter. Instagram levert in tegenstelling tot de standaard langwerpige foto's van mobiele telefoons (met een beeldverhouding van 4:3) vierkante foto’s af.”

Vlinders en libellen lenen zich bij uitstek voor een programma als Instagram. Het zijn zeer fotogenieke dieren en we hebben als Vlinderstichting de beschikking over enorm veel mooie plaatjes. Die willen we graag delen met zoveel mogelijk mensen. Dagelijks worden een of meer foto’s bijgeplaatst en het gaat niet alleen om dagvlinders, maar ook om foto’s van nachtvlinders, micro’s en libellen. Bent u actief op Instagram volg @vlinderstichting dan en hebt u nog geen account, maar houdt u wel van mooie foto’s kom er dan bij!