Zeer geslaagd Business Event van De Vlinderstichting

vrijdag 21 juni 2013

Donderdagavond 20 juni was het Business Event van De Vlinderstichting in Burgers’ Zoo in Arnhem. Meer dan 50 bedrijven waren erop afgekomen en werden om half vijf ontvangen met koffie in de foyer.

Om vijf uur begon het programma. Harpiste Lavinia Meijer speelde live bij filmbeelden van Annette van Berkel. De vertraagd vliegende oranjetipjes en blauwtjes werden muzikaal prachtig vertaald in de muziek van Philip Glass. Na deze opening werd het meer inhoudelijk met presentaties van Michiel Wallis de Vries, buitengewoon hoogleraar en projectleider bij De Vlinderstichting. Hij ging in op de waarde van vlinders en waarom we daar rekening mee moeten houden. Vervolgens vertelde Albert Vliegenthart, ook een Vlinderstichtingmedewerker over de kansen die er liggen om als bedrijf daadwerkelijk met biodiversiteit bezig te gaan. Als concreet voorbeeld vertelde daarna Remco Barkhuis van Havenbedrijf Amsterdam hoe zij het instrument Tijdelijke natuur gebruiken om meer natuurwaarden te krijgen zonder dat daardoor problemen met de Flora- en Faunawet ontstaan.

Na de levendige paneldiscussie was het tijd voor een hapje. In het restaurant werden de aanwezigen, naast op heerlijk eten, ook vergast op een tweede optreden van Lavinia Meijer op de harp. Ze had speciaal voor deze gelegenheid ‘Butterfly swing’ gecomponeerd en dit werk beleefde haar wereldpremière op het Business Event van De Vlinderstichting. Toen was het tijd voor de vlinderdeals. Lodewijk Hoekstra, bekend van ‘Eigen huis & tuin’ en ‘Greenkids’, die de hele avond leidde, stimuleerde de aanwezige bedrijven om tot actie over te gaan. Dat resulteerde in een enorme drukte op het plein waar de deals konden worden gesloten. Aan het einde van de avond bleken er meer dan 25 concrete deals te zijn gesloten, terwijl er nog veel meer in de week zijn gelegd en zijn meegenomen naar de directies van allerlei bedrijven.

We kunnen terugkijken op een buitengewoon geslaagd Business Event. De biodiversiteit zal er wel bij varen!

Bedrijven Biodiversiteit BusinessEvent LodewijkHoekstra TijdelijkeNatuur Vlinderstichting