Groene daken

Aantrekkelijk voor bijen en vlinders

Voor de Bees & Butterfliesmat is een grote variëteit aan waard- en nectarplanten geselecteerd. De ruim 50 soorten planten hebben diverse bloeiperiodes van het vroege voorjaar tot in het late najaar. Nectarplanten dienen als voedsel voor de bijen en vlinders. Waardplanten vormen als rupsenvoedsel een onmisbare schakel voor de ontwikkeling van ei tot vlinder.

Vrij van pesticiden

Tijdens het productieproces maakt Sempergreen geen gebruik van pesticiden. Hierdoor zijn de Sempergreen vegetatiematten 100% milieuvriendelijk. In stedelijke gebieden is er vaak weinig ruimte voor biodiversiteit en waar gebouwd wordt, wordt het microleven doorgaans verstoord. De toepassing van de Bees & Butterfliesmat helpt mee om dit microleven en de ecologische kringloop weer snel op gang te brengen.

Optimale plantenmix

Sempergreen doet continu onderzoek naar de meest optimale mix van planten voor bijen, vlinders en andere insecten, in samenwerking met De Vlinderstichting en diverse hogescholen en universiteiten.

Sempergreen wil niet alleen met behulp van haar Bees & Butterflies groendaken een bijdrage leveren tegen bijen- en vlindersterfte. Per iedere verkochte m2 Bees & Butterfliesmat wordt een donatie gedaan aan de De Vlinderstichting.

Meer over de Bees & Butterfliesmat