Hakhoutbrigade Mander

Het plaatsje Mander ligt in Twente (Overijssel) vlak tegen de Duitse grens. De omgeving ademt echt de sfeer van het oude Twente met zijn grafheuvels, oude watermolens en historische Twentse boerderijen. Herstel van het eikenhakhout past hier dus prima bij.

De hakhoutbrigade Mander bestaat uit vrijwilligers van de Vliegende Brigade van Landschap Overijssel. Deze mensen verrichten dankbaar natuurbeherend werk op diverse terreinen. De hakhoutbrigade wordt ondersteund door Landschap Overijssel. De groep is de laatste tijd met een flink aantal vrijwilligers gegroeid. De opkomst is erg goed en zo kan er heel wat werk verzet worden.

Wilt u mee werken in het eikenhakhout of betrokken zijn bij monitoring van het gebied, neem dan contact op met coördinator Hans Kamerling.