Landelijke dag

Tijdens de Landelijke Dag van De Vlinderstichting werd de nieuwe Rode Lijst Dagvlinders gepresenteerd. De sprekerslijst had een hoog duurzaamheidsgehalte met zowel nummer 1 als nummer 100 van de ‘Trouw Duurzame 100’. Medewerkers van De Vlinderstichting vertelden over de laatste stand van zaken in het kader van bescherming en onderzoek. En natuurlijk was er weer een informatiemarkt vol leuke stands!

Meer dan 600 vlinderliefhebbers, onderzoekers, donateurs,beheerders en beleidsmakers kwamen bij elkaar. We maakten een foto-impressie. Komt u volgend jaar ook (weer)? Hou de datum alvast vrij: 7 maart 2020!

Een volle zaal, met meer dan 600 enthousiaste vlinderliefhebbers. En volop gelegenheid om bij te praten of te snuffelen in de nieuwste boeken.

Tweet kan momenteel niet getoond worden.

Fons Mandigers van Natuurmonumenten werd vlinderbeheerder van het jaar 2019. Samen met Irma Wynhoff werkt hij al jaren aan het herstel van blauwgraslanden in Brabant.

Tweet kan momenteel niet getoond worden.

Het eerste exemplaar van de Rode Lijst Dagvlinders werd in ontvangst genomen door Johan Osinga, Directeur-Generaal Natuur, Visserij en Landelijk Gebied bij het  Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Beheerders, boeren, bedrijfsleven, overheid en vrijwilligers zijn onmisbaar, en waren daarom ook op het podium.

Tweet kan momenteel niet getoond worden.

Louise Vet, directeur van het Nederlands Instituut voor Ecologie NIOO-KNAW over het Deltaplan Biodiversiteit.
Albert Vliegenthart signeerde zijn nieuwe boek en Jurriën van Deijk presenteerde de nieuwste - energiezuinige- nachtvlinderval.

Het Bodem- en InsectenMeetnet Agrarisch Gebied (BIMAG) is een samenwerkingsproject van BoerenNatuur, De Vlinderstichting en LTO. Een korte uitleg.

Presentaties Landelijke Vlinderdag 2019