Waarnemingen doorgeven

Een van de doelen van de Nationale Nachtvlindernacht is het tegelijkertijd verzamelen van nachtvlinderwaarnemingen op heel veel verschillende plekken in het land. Dus: nachtvlinders gezien tijdens de Nationale NachtvlinderNacht? Geef uw waarnemingen aan ons door!

Online invoer

Bij voorkeur ontvangen wij de waarnemingen digitaal via www.telmee.nl of www.waarneming.nl.

Excel-bestand

U kunt uw resultaten ook in een excelbestand per e-mail versturen.
Let er bij het insturen van de gegevens per e-mail op dat u ook de locatie en de x/y-coordinaten vermeldt.

Waarnemingsdatum

Tijdens een nachtvlindernacht zijn er waarnemingen van voor middernacht en van daarna. In principe geldt dat u bij het doorgeven van de waarnemingen de datum aanhoudt van de avond dat u begint. Dit geldt ook als u werkt met een vlinderval: houd de datum aan van de avond dat u de val inzet.

Noctua

Let op! Alle waarnemingen zullen worden opgenomen in Noctua, het gezamenlijke nachtvlinderbestand van De Vlinderstichting en de Werkgroep Vlinderfaunistiek. Geef daarom alleen waarnemingen door waar u geheel van zeker bent. Bent u niet zeker van uw waarneming? Gebruik dan het vlinderzoeksysteem op onze website.

Ga naar het vlinderzoeksysteem