Hieronder vindt u het antwoord op veelgestelde vragen aan de Vlinderstichting.
Staat uw vraag er niet bij? Stel dan uw vraag via het contactformulier.
Heeft u iets gevonden op de website wat niet goed werkt? Geef dat dan door via websiteprobleemformulier.

Welke vlinder/libel/rups is dit?

Heb je een vraag over welke soort je hebt gezien? Determineer de foto met Obsidentify (Nederlandse soort) of iNaturalist app (buitenlandse soorten) of stuur de foto naar onze deskundige vrijwilligers bij vragen@vlinderstichting.nl.

Veelgestelde vragen over vlinders

Wat eet een vlinder? En wat is de grootste vlinder ter wereld?

Bekijk veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen over libellen

Hoe lang leeft een libel? Wat is het verschil tussen een libel en een juffer?

Bekijk veel gestelde vragen

Wat doet De Vlinderstichting?

De Vlinderstichting maakt zich sterk voor het behoud en herstel van vlinders en libellen in Nederland en Europa. Dat is belangrijk, want veel bedreigde vlinder- en libellensoorten in kleine leefgebiedjes balanceren op de rand van uitsterven.

Lees meer over het werk van De Vlinderstichting

Hoe kan ik mijn donateurschap opzeggen?

Wilt u uw donateurschap opzeggen - wat wij natuurlijk zouden betreuren - dan kunt u dat doorgeven via e-mail of schriftelijk aan:

De Vlinderstichting
6700 AM Wageningen

Een donateurschap wordt verwerkt per kalenderjaar. Zeg uw donateurschap uiterlijk 1 december op.

U kunt ook donateur zonder tijdschrift worden en ons jaarlijks met een kleiner bedrag blijven steunen. Alles beetjes helpen!

Wij danken u voor uw steun!

Service en Vragen