Vlinders op kampeerterreinen? Natuurlijk!

Mede mogelijk gemaakt door: Prins Bernhard Cultuurfonds

De Vlinderstichting en De Groene Koepel zorgen dat beheerders concreet aan de slag met het vlindervriendelijker maken van hun terrein. Zo ontstaat steeds meer vlindervriendelijk gebied in ons land.

Vlinders - maar ook bijen - kunnen steeds minder voedsel vinden. Dat moet en kan anders. Na de Nachtvlinderestafette willen De Vlinderstichting en De Groene Koepel hier iets aan doen. Naast natuurkampeerterreinen richten wij ons ook op locaties met trekkershutten. (Natuur)kampeerterreinen zijn wel ‘groen’, maar het nectaraanbod kan veel beter. Door hun specifieke beplanting aan te bieden, kunnen beheerders concreet aan de slag met het vlindervriendelijker maken van hun terrein.

Kampeerders kunnen daarmee zelf aan de slag in hun tuin of op het schoolplein; zo ontstaat steeds meer vlindervriendelijk gebied in ons land. Ook kan iedereen de vlinders die ze zien direct doorgeven in onze Vlinder Mee app, waar ook te zien is wat andere mensen op datzelfde terrein hebben gespot. Dankzij deze waarnemingen krijgt De Vlinderstichting meer kennis over vlinders.

Ineke  Radstaat-Koopmans

Projectleider