De Levende Tuin

Mede mogelijk gemaakt door: Tuinbranche Nederland

De campagne De Levende Tuin is de paraplu waaronder brancheorganisaties, tuincentra en hoveniers succesvol samenwerken met overheden en natuur- en milieuorganisaties. Het gezamenlijke doel: particulieren ertoe bewegen hun tuin groener in te richten.

Verschillende organisaties in Nederland, waaronder De Vlinderstichting, ondersteunen de Levende Tuin. Met het concept De Levende Tuin willen we laten zien hoe tuinen bijdragen aan een duurzame omgeving en hoe dit sterker kan. De Levende Tuin vormt een verbindende schakel tussen vele afzonderlijke initiatieven, zoals de promotie van het groen, initiatieven om de omgeving vriendelijk te maken voor vogels, egels, vlinders, bijen en het stimuleren van duurzame producten en duurzaam aangelegde tuinen.

De start lag bij de Vereniging Hoveniers en Groenvoorzieners en NLGreenlabel die een Greendeal met de overheid hebben afgesloten. Tuinbranche Nederland heeft samen met een aantal organisaties (waaronder Vogelbescherming Nederland en De Vlinderstichting) het Manifest Levende Tuin ondertekend.

Gezamenlijk kunnen wij het verschil maken!

Meer lezen

Artikel De Levende tuin: Commercie en 'donkergroen' vinden elkaar

Verschenen in 'Pionieren 3, De impact van innovatieve maatschappelijke intiatieven op een natuurinclusieve samenleving.'
Wageningen Environmental Research, oktober 2017.

Lees meer op website van de Levende Tuin

Titia  Wolterbeek