Groene Trainees

Mede mogelijk gemaakt door: IVN

Het Groen Traineeship is een organisatie, opgezet om jonge mensen tussen de 16 en 27 jaar de kans te geven hun duurzame doelen om te zetten in daden.

Door een toegankelijk en divers netwerk van jonge mensen te verbinden met groene organisaties geven we nieuwe energie aan de verandering naar een echt leefbare planeet. Groene organisaties waarmee wordt samengewerkt zijn bijvoorbeeld IVN Natuureducatie, VBNE, LandschappenNL, Milieudefensie, SoortenNL, Natuurmonumenten, GDO, The Rock Group, FAWAKA Nederland en NIVON / NIVON JONG.

In 2020 is er voor De Vlinderstichting een stel filmpjes samengesteld om het werk van De Vlinderstichting in beeld te brengen. Klik hier om ze te zien.

In 2021 is een groep jonge mensen samen met plaatselijke NME-centra in overleg met de bewonders en met de gemeente om concreet iets voor de vlinders te doen in Vlinderwijken. Dit zijn wijken met vlindernamen in de straatnaam. In deze wijken zie je op dit moment echter nog niet veel terug van een vlindervriendelijke omgeving. Lees hier meer over dit project.